70. Lumea, cu un buric al pământului mai puţin

Foto: tu.ro
Nu ţin expres să îţi plac. Nu-mi petrec 40 de minute în oglindă pentru că părul meu se încăpăţănează să stea în sus. Nu îmi place de tine neapărat pentru că eşti înconjurat de oameni care te idolatrizează. Ba dimpotrivă.

Nu mă vopsesc pentru că te deranjează pe tine firele mele albe. Nu îmi schimb garderoba pentru că vrei să-mi vezi picioarele. Şi, în mod special, nu voi renunţa la cercul meu de prieteni sau la pasiunile care mă fac fericită pentru că aşa îmi ceri tu!

Trăim într-o vreme în care cei mai mulţi sunt specialişti. Specialişti în sport, în jurnalism, în politică, în regie de film, în marketing, în relaţii, în nutriţie. Unul ştie ce ar trebui să mănânci ca să slăbeşti, altul ştie cum trebuie să alergi sau să loveşti la sacul de box. Unul ştie perfect cum trebuie să îţi faci treaba (dar ştie mai puţin cum să şi-o facă pe a lui), altul te trimite la psiholog, deşi habar nu are prin ce treci. Unii îţi spun că ai părul prea scurt, alţii că e prea lung şi tocit. Ba chiar unii te compătimesc că ai cancer, când tu – de fapt – ai doar părut foarte scurt! Unii te sfătuiesc să mai porţi şi tocuri, ca să fii feminină, alţii te critică pentru că mergi pe tocuri de parcă „ai săpa”. Unii îţi spun că arăţi foarte bine, alţii că eşti numai piele şi os.

Toţi se pricep la: ce îţi place, ce îţi face bine, ce te avantajează. Toţi ştiu să îţi planifice timpul ocupat, ba chiar şi pe cel liber.

Nu lăsa ca toate părerile acestea să te schimbe. Eşti perfect aşa cum te-ai născut. Te-ai născut cu cele mai bune gene de la părinţii tăi. Ai primit suficient pentru a reuşi, pentru a înainta, pentru a te dezvolta. Eşti cea mai bună combinaţie de celule, ai cei mai frumoşi ochi, cel mai reuşit obraz, cea mai potrivită înălţime. Nu te mai plânge! Nu te mai uita la buricul tău şi priveşte în jur. Ajută! Ascultă! Creează! Fă complimente! Mângâie! Îmbrăţişează! Iubeşte!

Restul sunt doar întristări cauzate de prea multe priviri spre propriul buric!

{Editorial publicat pe site-ul Majesty, pe data de 27 august 2012}



4 comentarii:

coco said...

asaaa...am zis ! :)

Liana said...

Mi-a placut !!!!

raluca said...

Ha ha, bine zis! :))

Denisa said...

@coco: se simte revolta din mine, nu?
@Liana: mă bucur
@raluca: mulţumesc frumos!

Post a Comment